به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز ميلاجرد، یکی از دانشجویان رشته کشاورزی این مرکز دانشگاهی موفق به کاشت و پرورش گیاه زعفران برای اولین بار در سطح 3 هکتاردر شهرستان اراک به دو صورت دیم و آبی گردیده است.
سرکار خانم مهران هزاوه میرداودی دانشجوی ترم پنجم رشته کشاورزی می باشد، که تحقیقات اولیه خود را در خصوص این گیاه دارویی (زعفران) از نظر سازگاری اقلیمی وکودی در دانشگاه پیام نور مرکز اراک با استفاده از امکانات این مرکز و مشاوره اساتید مجرب در فضایی به مساحت یک هکتار آغاز نموده است.
وی که کشت زعفران را در مزرعه کشت و صنعت ریحانه جنب روستای موچان فراهان در مزرعه میر جمالی به انجام رسانیده است در خصوص طرح خود به بومی بودن این گیاه به عنوان یکی از گیاهان منطقه فراهان بوده و در تحقیقاتی انجام شده توسط ایشان این منطقه دارای بهترین اکولوژی برای کشت این گیاه می باشد وی در ادامه به خواص دارویی این گیاه مانند خونساز بودن، تسكين دهند درد، ضد تشنج و غیره ...اشاره و از افزایش کشت این گیاه از 3 هکتار به 10 هکتار خبر داد. انجام این طرح تأثير مثبت اقتصادی بر کشاورزي در منطقه فراهان خواهد داشت و موجب ازدياد اشتغال و افزايش در آمد بهره برداران خواهد گرديد و می تواند اثرات مثبتي بر اقتصاد کشاورزي شهرستان داشته باشد.
وی در خاتمه از همکاری تمامی کسانی که در دستیابی به این موفقیت ایشان را یاری نمودند تشکر و قدر دانی نمود.


